Bizarre wending,extreme veranderingen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy - WaarBenJij.nu Bizarre wending,extreme veranderingen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy - WaarBenJij.nu

Bizarre wending,extreme veranderingen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

10 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Om maar met de deur in huis te vallen....Ik ben een paar dagen geleden in maleisie aangekomen,nadat ik niels savonds had ontmoet en hun naar de Eilanden gingen in Thailand,heb ik besloten om de volgende ochtend met de bus naar Maleisie te gaan!
Heel bizar,ik had geen boeken van Maleisie, geen informatie,wist geen plaatsen,en wist niet eens welke border ik zou nemen,laat staan dat dit snachts, door de regen ging gebeuren,na een lange reis tussen mannen in een minivan.Ja mensen Ik heb weer van alles meegemaakt?Zitten weer wat lacherdjes tussen!!!!

Mijn laatste bericht ging over het noorden van Thailand? Om maar niet over mijn nieuwe coup te beginnen,wat een reacties,echt heel leuk,zowel negatief als positief!!!Maar lag echt in een deuk toen ik het las,dank jullie wel!

Ik was gebleven in het noorden van Thailand,waar ik met de nachttrein naar het zuiden ging, eerst een hele dag in bangkok moeten spenderen omdat de bus naar het zuiden een nachtbus was die om 19.30 ging, en ik was in Bangkok die ochtend om 06.30 aangekomen dus dat was een lange dag! maar goed doorgekomen!
Die nacht met de bus kwamen we aan in Chumpon waar we op matjes nog konden slapen om zo de boot van 07.00 uur te kunnen pakken(we kwamen daar om 03.30 aan in die office vandaar)toen de boot na Koh Tao.dit is een eiland in het zuiden van Thailand,heel erg mooi,een muay thai training gedaan,gesnorkeld en het eiland door gecrost met de scooter!!!Oh ben ook nog naar een leuke cabaret show geweest,zie fotos en daarna ben ik naar Koh Phang nan gegaan,een groter eiland.Ook hier heb ik een scooter gehuurd en het eiland bekeken en verder niets al te bijzonders.

Vanuit Koh Phang nan ben ik na Surratani gegaan,hier zou ik Niels(uit zevenbergen) ontmoeten.surattani was wel leuk,een beetje het echte Thailand,bijna geen toeristen en geen internet te bekennen of toerist offices! dus dat werd zoeken na internet om zo niels te laten weten waar ik was,uiteindelijk hebben we elkaar savonds ontmoet,en het was super gezellig,samen met zijn reisgenoot en nog een ander nederlandse jongen hebben we gelachen met de vrouw waar zij de trip na Koh Phang nan boekte en ik besloot om die volgende ochtend na Maleisie te gaan.
Niels kwam uit Maleisie dus heeft me wel wat verteld maar toch de kleine dingetjes die je heel fijn uit je L.P(=lonely planet) kan halen die moet je dan toch zelf uitzoeken,is wel even pitttiger(met 3 ttts) maar wel erg leuk!

Die ochtend werd ik opgehaald om zo met een minibus na de border van thailand te gaan,eerst met een kleine bus,daarna overstappen op een andere bus die naar de border ging,het eerste ritje was 5 uur en wat daisy niet wist is dat het 2e ritje ook nog is 4 uur duurde en dat tussen allemaal mannen die me aan zaten te kijken,niet wetend of ik nou een jongen of een meisje was???? Om maar niet te beginnen over hoe ik in dat busje zat,maar goed.
Eigelijk was de trip niet zo veilig,het werd me eigelijk heel erg ontraden om via een bus de grens over te gaan vanwege de dagelijkse aanslagen daar in het zuiden van Thailand,maar we zijn langs vele contoleposten gekomen,en ben nu veilig aangekomen.ja om jullie even gerust te stellen!!!
Het werd al donker en het begon ook nog is gezellig te regenen,ik proberen achter te komen hoever het nog was,want had gezegt dat ik naar de border moest maar dacht toen in die bus dat het miss wel is beter was om eerste een nacht nog voor de border te slapen en dan over te gaan in Maleisie de volgende dag,omdat ik helemaal niks wist waar ik kon slapen of het nog ver was naar de eerste de beste stad etc. Dus toen ik van gedachte begon te veranderen om maar eerst hier in het centrum te slapen dus voor de border waren we al aangekomen bij de border en was ik dus de eerste die eruit moest,dus daisy kon niet terug,dus ik moest wel voorbij de border!heel fijn in het donker in de regen,backpack op en gaan!waar naar toe tja dat was de vraag,uiteindelijk had ik de stempel,en ben ik ergens eerst geld gaan wisselen en hebben ze me afgezet met de scooter (geld afgezet)ik ben toen na een hotel gegaan wat heel erg vies was voor 5 euro per nacht maar dat vond ik te veel voor zon hokje toen reed die me naar de parking.... gezellig tussen de mannen op een parkeerplaats !!!heb er een beetje gelachen,rustig gezeten en proberen uit te zoeken waar ik dan wel kon slapen.
( die hele reis heb ik vaak in mezelf zitten lachen,oh my god waar ben ik nu weer in beland en ook op die parking had ik het niet meer!!!ik mocht wel daar slapen,gratis!! haha mafkezen.Ze vroegen ook weer hoe ik heette en vertelde dat ik daisy heete... en zeggen dan heel leuk,oh your a girl????? ja ik ben een meisje!
uieindelijk na een hotel gegaan,10 euro maar wel wat beter!

de volgende dag ben ik met de local bus richting het eiland gegaan,wat een giller was dat,het begon al die ochtend dat die driver me veelste vroeg kwam ophalen,ik schelden op hem,je bent te vroeg ik moet nog eten,kan ik bij die bus eten etc.toen met de bus naar Kota Busu,daar kwam ik dan een Tourist Office tegen waar ik thank god een eerste map van Maleisie zag,met plaatsnamen en zo info kreeg hoe ik naar het eiland kon,daar rond gelopen gekeken voor een boek en uiteindelijk weer de bus gepakt.het was inmiddels 12.30 en de bus zou om 13.45 gaan dus daisy denkt ga eerst maar is eten,sta ik bij de 7/11 rijdt mijn bus daar voorbij,heel fijn.Dus ik na die office en opnieuw vragen hoelaat die bus zou gaan ja om 14.30 gaat de volgende,pff word een tijdje wachten maar ik ga nu dit keer niet weg bij die bus.....en die bus gaat opeens ook veel eerder weg,nouuuu..... snap er niks van die mensen begrijpen het volgens mij niet! en ook in Puteh aangekomen komt die bus weer veel later maar ook ging die eerder weg,gelukkig maar want er was een gestoorde vrouw op die busplaats,die kwam langs lopen(zag eruit als een zwerver) en iedereen rennen als ze er aan kwam en opeens vlieg ze op een vrouw en pakt ze zo uit die vrouws borstzak geld en rent ze weg,dus ik vragen,ja zeggen ze GESTOORD!!! dus daisy dr tassen vast houden dus later eenmaal aangekomen bij de haven gaat die verdomde boot ook al een uur later dus ik kijk daar in die office na een klok en zeg gewoon heel droog,he jullie klok loopt niet helemaal bij hoor!!!! het is half 4, zegt die man nee het is hier een uur later hoor!!!Dus ik kwam niet meer bij,had heel de dag niks door,alles ging fout,de mensen zeiden verkeerde tijden,de bussen gingen op rare tijden en ik had nog niks door,tja reizen zonder boek is toch best lastig!

Zit nu op de Perhentian Island,met wel wat Nederlandse meiden die me het een en ander hebben verteld over Maleisie,heb gesnorkeld,haaien gezien en schildpadden.
en verder is het weer fantasisch mooi hier!!! En de locals zijn ook heel leuk!Morgen ga ik richting de Jungle,dus dat zal wel weer spannend worden.

Ook wordt mij wel van alles gevraagt,maar ben ook zeker benieuwd hoe het in nederland is?Hoe was bijvoorbeeld Koninginnedag?de vakanties?de zwangerschapsverlof? werk?

Liefs daisy



  • 11 Mei 2008 - 08:20

    Nadine:

    Lekker makkelijk zo'n kort kapsel hoor! Die foto met je zonnebril op vind ik het wel rlxt staan! Maar leuk joh dat je Niels bent tegengekomen! Ik ben vorige week teruggekomen uit Brazil was ook echt super!! Vandaag naar dancetour in Breda. het is superlekker weer al heel de week! ik ga me snel omkleden! Veel plz en pas op he! Kusje

  • 11 Mei 2008 - 11:25

    Nancy C:

    Hoi Daisy,
    Koninginnedag werd het alweer beter weer en ik heb lekker staan dansen bij het homomonument in Amsterdam (goede muziek) en verder ook bij Odeon en andere kleinere pleintjes. Nu is het heerlijk weer, de zon schijnt volop. Veel mensen liggen languit op het strand maar vandaag is het Moederdag en dus helemaal volgepland met van alles en nog wat.
    Na de cadeautjes voor mijn moeder (ben al naar Joep zijn moeder geweest zelfs!!!) ga ik naar Dancetour toe want dat is ook weer vandaag in Breda.
    Lekker weer en lekkere muziek: Erick E en Benny Rodrigues.

    Veel plezier daar!!!

    xxx Nancy

  • 11 Mei 2008 - 13:12

    Pa:

    je heb weer genoeg mee gemaakt zo te lezen
    doe vandaag niets aan het huis is veel te warm ga nu naar opa.
    veel plezier verder en geniet van alles.
    gr en e
    dikke kus

  • 11 Mei 2008 - 19:45

    Ria:

    Pffff daisy dat je dat allemaal durft!!!
    het is weer een heel verhaal geworden,leuk en spannend van begin tot eind....heel veel fun nog daar ,en in je volgende verhaal wil ik weten hoe lang je nog denkt weg te blijven!

    xxx Ria

  • 12 Mei 2008 - 07:24

    Jenny:

    Jij durft!!!
    Zo zonder boeken en informatie!
    Wel fijn, dat je af en toe Nederlanders tegenkomt!
    En dat tijdsverschil...hahah...en dat eind van de middag...
    Coole foto met die zonnebril!

    Vandaag is het 2e pinksterdag, morgen moeten Mirre en Lente weer naar school na 2 weken vakantie!
    We zijn een midweek naar Drenthe geweest, ook wij hebben in Emmen olifanten, haaien en schildpadden gezien.
    Is wat veiliger zo!!!hahah

    Heel veel plezier nog en doe voorzichtig!!!

    Groetjes, Jenny

  • 12 Mei 2008 - 19:42

    Rosita:

    Wat een reis, maar je bent weer goed terecht gekomen. Hier is het nu goed weer, bij jou regent het. Groetjes Roos

  • 13 Mei 2008 - 10:17

    Trudy:

    Jij maakt echt van alles mee daar,niet normaal joh! En ook super spannend, kijk je wel uit?

    Hier gaat het goed hoor. Nog 4 weekjes en dan gaat het ongeveer gebeuren (al zou het vanaf volgende week al mogen...) Ben heerlijk aan het genieten van mn verlof, vooral met dit heerlijke weertje. Wel warm, maar ik doe gewoon helemaal niks! Lekker toch!

    Geniet lekker verder van alle gave, spannende dingen die je nog gaat doen he meissie!

    Groetjes Trudy

  • 21 Mei 2008 - 14:39

    Jody:

    Hey lieverd,
    Hoe is het daar in Maleisie?
    Ben benieuwd!
    Dikke kus

  • 22 Mei 2008 - 19:26

    Lot:

    Via deze site stuur ik je ook nog een dikke kus!! xx

  • 26 Mei 2008 - 20:39

    Marsja:

    heey

    hoeist?? je durft echt zeg!! hehe zou t nooit durven maar goed!!
    veel plezier nog en niet te gevaarlijk doen he!!
    we horen het wel

    xxx

  • 27 Mei 2008 - 11:59

    Tante Tini.omeGerrit:

    wat een toestanden daar zeg ,maar wel leuk om meegemaakt te hebben,geniet nog maar lekker.Onze vacantie was goed op Rhodos mooi hotel, zeer goed eten, en een mooie oude stad.Lekker weer nog niet te heet. Plm 27 gr.het zit er weer op,ome Gerrit heeft onder tussen je vader alweer geholpen met schilderen,je
    kent het nimmer terug.Nog veel plezier.Groetjes Tante Tini,Ome Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 20679

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: