BUSSEN ????? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Daisy - WaarBenJij.nu BUSSEN ????? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Daisy - WaarBenJij.nu

BUSSEN ?????

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

09 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Ik weet niet wat het is... bussen en Daisy of de bus waar ik mee ga maar heb weer wat afgereisd en weer van alles meegemaakt met de BUS!

Van North Sumatra,Lake Toba ben ik naar West Sumatra gegaan,Bukittingi.De reis duurde zon 18 uur en dat heb ik geweten.De wegen waren slecht in de bergen, en we waren op een punt waar ze met de weg bezig waren,maar de weg ging vrij stijl omhoog dus we stonden stil en van 20 min werd het al snel 2 uur want wat er dus gaande was was dat alle autos terug kwamen rollen omdat ze niet omhoog kwamen,ik had het niet meer wat een giller, en hoe gaat dat dan met de bus???
Er stonden behoorlijk wat autos en bussen voor ons die allemaal nog moesten, en alles kwam terug zetten, dan eindelijk na 2 uur gingen we ,maar op dat ene punt dat iedereen terug kwam zetten gingen wij dus ook,de chauffeur flink op zijn remmen,en de handrem erop,het was net of we in een rollercoaster zaten maar dan anders!Nadat we dus boven waren zag ik dat er een takelwagen stond die iedereen naar boven trok heel grappig en als je dan denkt dat we weer verder gaan moet er eerst nog eens 45 min aan de bus gerepareerd worden,ook tijdens de nacht wordt er vaak gestopt en word er aan de motor gerepareerd om maar niet over de passagiers te praten die snachts opgepikt worden(is tenslotte extra geld,ze zitten dan wel heel de nacht op een krukje in het gangpad maar je komt iedergeval wel waar je wezen moet)

In Bukittingi heb ik weer een trek gedaan,ik kan er geen genoeg van krijgen,was dit keer alleen, en het kan wel leuk zijn maar niet als je een geldwolf als guide hebt en niet na je om kijkt als je in de jungle loopt waar het glad is en waar veel stenen liggen,terwijl je geen goede schoenen hebt.Me verjaardag was dan ook niet zon succes,dit was de laatste dag van de trek, en ik had enorm veel last van me maag,en de guide dacht alleen maar aan drank,want die hoopte dus dat ik me verjaardag met hem vierde,en of dat ik niet eens bier moest proberen.Anyway heb mezelf getrakteerd op KFC.
Dit was dan wel het hoogtepunt van me verjaardag hi!Thuis misschien toch iets beter vieren.

De bus naar Medan!!!
Ook hier kon ik me lol op,als je denkt dat je alles hebt gehad dan kan het toch altijd nog gekker,zeker als je nagaat dat er op de achterbank maar 5 stoelen zijn(in nederland en waar dan ook)Nee in azie zijn het er 6 en je zit met 7,gezellig! hoe?dat wil je niet weten en dat 22 uur lang,met geen of wat beenruimte en met 2 stops,voor het avondeten om 20.00 en voor natuurlijk het bidden om 06.00 in de ochtend!
(Ik zat half in het middenpad en half achter een stoel,met een box in het middenpad,tegen de achterbank aan,ga maar na!)

Eenmaal in medan aangekomen,ben ik de stad gaan verkennen en heb smiddags rustig aan gedaan,een beetje met locals zitten kletsen en de volgende dag ben ik na Bukit Lawang gegaan.

Bukit Lawang was Fantastisch!

Heb ook hier een trekking gedaan en wat was dit ook weer fantastisch,heb orang utans in het wild gezien,apen en een lizzard... echt geweldig! wat een beesten zijn dat zeg!Ook ben ik hier naar de rehablitation center gegaan,en ook dit was fantastisch,en er was een enorm mannetje daar ongeloofelijk,dat we daar tussen liepen.
Ook het slapen in de jungle was weer compleet anders maar echt super, gewoon midden in de jungle in een tent,en ook weer hier hadden we een mega regenbui,oef!!!
Na een paar dagen in Bukit Lawang te zijn geweest,en mensen gesproken had over Bandeh Aceh, heb ik besloten om naar Bandeh Aceh te gaan,
Waar de Tsunami is geweest!

De Bus naar Bandeh Aceh!

De eerste bus brak het raam weer waar ik naast zat dus het begon al weer goed en dan de bus naar Bandeh!
Ook dit was weer een nachtbus,en voor dat we met de bus gingen begon het weer ongeloofelijk te regenen,we hadden een aico bus en aan de ene kant van de bus was het dus aan het lekken,dus ik aan de andere kant zitten,dit keer een mooie luxe uitziende bus,Maar dan op een gegeven moment begin het ook bij mij te lekken,en het is dan al koud in die bus en dan krijg je ook nog is heel de tijd druppels op je hoofd,en dan opeens moeten we in de middle of no where eruit in een andere bus,een gare bus, en dan weet je dat je nog een paar uur moet en dat er niet genoeg stoelen zijn,maar er waren er nog 2 vrij dus zet me spullen neer en ga zitten.....zeiknat die stoel,gatverdamme heb de halve nacht en ochtend op een natte stoel gezeten.

Bandeh Aceh

Bandeh Aceh is een vrij moderne stad,best leuk eigelijk,heel erg islamitic en heel duur!(Heeft met de hulporganisaties te maken)
Heb daar een paar uur met becak rond gereden in het gebied waar de tsunami geweest is....
na 4.5 jaar zie je nog steeds dat er gewerkt word,nieuwe huizen,de wegen die nog niet goed zijn,maar wat vooral ontzettend op viel is dat er bijna geen of nauwelijks vrouwen en kinderen zijn in het gebied,echt zo erg om dat te zien dat er bijna alleen maar mannen zijn,je ziet plekken waar er soms honderden of duizende mensen begraven zijn,of waar bepaalde mensen zijn omgekomen,verder zie je gebieden waar het kaal is,waar wat stenen op een veldje liggen,met bloemen erbij... maar het indrukwekkendste wat nog te zien was was het enorme vrachtschip dat kilometers het land is ingekomen,Ongeloofelijk,ik kon het niet geloven!!!
We reden het gebied in en ik zag van ver al iets raars een soort van pijp,schoorsteen boven alles uitkomen en tot we dichtbij komen zag ik het nog niet,de guide sprak nauwelijks engels dus dacht dat die me maar ergens heen brachtte maar toen we dan eenmaal ervoor reden zag ik dat het een enorm zeeschip was....Als je dat dan ziet dan wil je niet weten hoe machtig hoe enorm die tsunamie wel niet geweest moest zijn,ik zie de beelden van tv nog steeds voor me,maar dit in werkelijkheid voor ogen te zien is inmens,zo onwerkelijk,hoeveel mensen er wel niet zijn omgekomen alleen al door dat monster van een schip dat zo ver inlands is gekomen.....geen woorden voor!!!

Ben terug gegaan naar Medan,daar rustig aan gedaan,is ook niet zon leuke stad en ben daarna weer in de bus gegaan naar Dumai (nachtbus)waar ik de boot naar Melakka (Malaysie) zou nemen.Na meer dan 24uur reizen ben ik weer terug in Melakka, maleisie.Vandaag ben ik met de bus naar Kuala Lumpur gegaan,ga hier nog het een en ander doen en over 2 dagen vlieg ik naar Bangkok,waar ik nog 3 dagen heb.

Wil iedereen bedanken voor me felicitaties op me hyves en op me website!!!de E-mails alles,echt super,deed me echt goed!



  • 09 Juli 2008 - 14:41

    Pa:

    wat een verhaal weer en je maakt wat mee.echt super die bus reis maar niks voor mij.goede reis terug na holandia en tot dinsdag

  • 09 Juli 2008 - 16:03

    Buuf:

    hoi daisy wat jij niet allemaal weer meemaakt. ben zo benieuwd wat je nog meer hebt beleefd en de fotos die je hebt gemaakt maar dat hoor en zie ik nog wel. doe voorzichtig en heelhuids thuiskomen.

  • 09 Juli 2008 - 16:43

    Rosita:

    Jij kan hier niet meer wennen, op een bed slapen, douchen, normaal eten geen ongedierte, jij gaat sparen en bent zo weer weg. Eerst effe langs huis.Tot gauw Roos

  • 09 Juli 2008 - 21:52

    Bren:

    DAISSSS..

    Het is echt niet normaal wat jij allemaal meemaakt hoor!!

    Ik denk dat we een jaar nodig hebben om alles te horen haha..

    Nog een klein weekje en dan ben je gewoon weer back in Holland..kan het echt niet geloven dat we je dan gewoon weer zien!!

    Nou meid geniet nog van je allerlaatste dagen en tot heeeel snel

    Dikke Kus!!

  • 10 Juli 2008 - 07:19

    Jenny:

    Heeeeey, een nieuw verhaal!!!
    Wat een reis!!! en wat een lange zit iedere keer!!!
    Geniet nog even van je paar laatste dagen!!!
    Tot gauw!!!

  • 10 Juli 2008 - 09:12

    Iris:

    hey girl, zie je dinsdag!
    xxxxxx

  • 10 Juli 2008 - 19:21

    Tantetini,omegerrit:

    hoi daisy,het zit er byna op.Geniet nog maar lekker daar,want voor je het weet zit je weer in ons ( NU )nat landje.GROETJES TANTE TINI en OME GERRIT.(P.S.DIE OERANG OETANG SCHROK ZICH ZEKER WEL EEN AAP,TOEN HIJ JOU ZAG )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20674

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: