De Jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy - WaarBenJij.nu De Jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy - WaarBenJij.nu

De Jungle

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

30 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat was dit voor ongeloofelijke ervaring!!! zo ontzettend GAAF!!!Geen woorden voor....

Taman Negara National Park!


Samen met 4 nederlandse meiden die ik op de Perhentian eilanden had ontmoet ging ik met hun samen voor 3 dagen de jungle in.
Gewoon met rugzak op,matje mee,slaapzak,eten voor 3 dagen,4.5 liter water mee,je pan wat als bord gebruikt werd,lepel en beker gingen we samen met de guide eerst inchecken in het park en daarna gingen we met de boot 1.5 uur varen om op de plaats te komen waar we zouden beginnen met lopen.

Onderweg in de boot was het fantastisch mooi,We zaten echt met zijn vijfen te genieten.Toen we eenmaal aankwamen gingen we midden in de jungle lunchen met het lunchpakketje wat we meegekregen hadden.Daar ontmoeten we ook een man die al heel zijn leven in de jungle woonde en die ons attendeerde op dat we niks mochten achterlaten van wc papier of wat dan ook in de jungle.ofterwijl alles moest meegenomen worden!!!Ook heeft die ons een soort van wilde bloem laten eten,dat was echt bizar, maar erg lekker!
En toen gingen we op pad,we zouden per dag zon 5 tot 7 uur gaan lopen.

De eerste dag hebben we er wat langer over gedaan omdat je met zijn vijfen bent en omdat er behoorlijk wat bloedzuigers zijn, controleerde we ons zelf regelmatig.
We moesten onder bomen kruipen over enorme bomen heen klimmen,door de modder,en over watertjes!
Onderweg vertelde de guide over verschillende bomen,planten en bladeren. Echt ongeloofelijk wat de jungle je te bieden kan hebben als je dat allemaal zou weten.

Nadat het later werd en we er flink de pas in hadden gehad,namen we een break op een enorme ongevallen boom,daar zaten we eventjes en begon het langzaam te druppellen,niks om je zorgen over te maken,maar toch gingen we wel weer lopen....En ja hoor uit het niets begon het ongeloofelijk te regenen,en tot overmaat van ramp kwam daar nog is wat extras boven op,of dat het nog niet hard genoeg regende,begon het keihard te omweren.
Gelukkig hadden we ponchos bij ons en hadden we die op tijd aangedaan.Een uur lang hebben we door een mega tropische regenbui gelopen,vol genieten in die jungle!Met mijn pumas ging ik dwars door de plassen modder heen die langzaam in stromende riviertjes veranderde.En toen we eenmaal bij ons plaats van overnachting aankwamen ging het gelukkig langzaam stoppen.We waren al bij twee grotten geweest en bij de derde, ja hoor daar gingen wij overnachten.....Wat was dit super,het was helaas al donker geworden dus konden we niet de grot erg goed zien maar wat we zagen was geweldig,een enorme grot en nog vrij diep ook.
hier trokken we onze kleding uit en controleerde elkaar met zaklamp op leeches,uhh bloedzuigers!!!Wat was dit leuk zeg,iedereen was vrij van leeches en toen ik aan de beurt was,controleerde ze me eerst aan de voorkant...niks en toen aan de achterkant.....(zij)oh shit oh oh Ik had het niet meer,(ik)zit er eentje, haal hem weg(zij) ja er zit er eentje....... hahah op je billen, en die zat al flink te zuigen,dus zij die weg halen en tot overmaat van ramp zat er ook nog een op mijn rug,en bloedden dat het deed,niet normaal,zat helemaal onder.
Na het checken hebben we gekookt met zijn allen,of eigelijk de meiden en de guide hahah en ook dit was geweldig,gewoon op gas, pan mee,groente snijden,rijst koken en thee maken,en we hadden heerlijk gegeten.Er was ook een andere guide met 2 mensen die daar sliepen en zij hadden gelukkig al vuur gemaakt,dus wij staan daar rond 22.50 bij het vuur hoor ik opeens iets,ik sta samen met Amber,draai me om, schijn met mijn zaklamp zien we opeens een beest in de grot,wij schreeuwen er zit een beest in de grot,die guides schijnen met hun zaklamp, en het was een wilde malaysische kat...oh doet die iets! nee alleen eten halen...oke,maar savonds kunnen er wel ratten komen en andere dieren, zij die.Oke dan,word een lekker nachtje,al het eten ver weg van ons neergelegd en proberen te slapen.
Uiteindelijk heb ik niet geslapen,veelste hard op de vloer!en later in de nacht werd het ook koud.ik was al vrij snel wakker,iedereen sliep nog,terwijl we nog met zijn vieren sochtends na de wc waren gegaan(omdat niemand alleen durfde)en verder ging slapen,kon ik maar niet slapen,dus ik kijk op me horloge zie ik dat het 11.10 was,dus ik denk,nee dat kan niet!iedereen slaapt nog zelfs die andere giude met zijn mensen.Dus ik een foto maken met mijn camera,ja hoor 10.10 (thaise tijd en hier in malaysie is het een uur later dus het klopt 11.10) maar wist het niet zeker want we gingen gisteren rond die tijd na bed dus misschien was me horloge wel kapot!!!Ik kan ook niet geloven dat iedereen tot 11.45 slaapt want dat was het inmiddels toen we opeens weer wat hoorde,we hoorde stemmen, en alleen ik had de tijd,verder had niemand een horloge bij zich,en opeens hoore we dus allemaal voetstappen en geluid,komt er in die grot een groep mensen met een guide aannlopen,onze guide wordt wakker,roept goedmorgen zegt die andere guide goedemiddag....neeeee het is dus echt bijna 12 uur,iedereen wakker,lachen en wij ons snel aankleden en rustig ontbijten,lekker geroosterde boterhammen die boven het vuur werden gemaakt en daarna nadat we goed gegeten hadden gingen we op pad,deze keer ging het makkelijker,sneller en waren we al snel bij de rivier waar we konden zwemmen,daar eten gemaakt onze lunch om 17.00 en daarna gingen we door naar onze slaap plek voor de volgende nacht.

De Orang Asley, mensen die nog jagen in de jungle,rond trekken en anders zijn dan de malysiesche mensen,aborinals!oude stammen die nog leven in de jungle!
Echt super geweldig dat we daar gingen slapen,ze zagen er leuk uit,we sliepen in een houten hut op de vloer en helaas kwamen we er laat aan,dus werd het al snel donker en konden e ook nu niet ons echt wassen,we stonken verschrikkelijk allemaal,zweten ons kapot en waren best vies allemaal,maar het was geweldig,Afwassen in een riviertje,plassen achter het huis en eten in de houten hut.we hebben daar gelachen met nog wat andere mensen en de guide uitgehoord over wat hij allemaal had meegemaakt,en gingen rond 23.00 uur slapen nadat we nog lang zal ze leven met de andere guide hadden gezongen,is gefilmd,en echt grappig!!!!
De dag daarna stonden we dit keer wel vroeg op,liet de orang asley zien hoe ze jaagde,en hoe ze binnen 10 sec vuur hadden,echt ongeloofelijk allemaal.daarna gingen we terug met de boot naar het dorp waar we met de bus richting de Cameron Highlands zouden gaan.
De jungle was echt ongeloofelijk,het was echt zelfs raar toen ik eruit ging en in de stad liep,dit vergeet ik nooit meer,we hebben van de orang asley een pijl gekregen waarmee zij jagen,ter herrinnering.....echt mijn mooiste souvenir ooit!

De cameron Highlands waren leuk voor 1 dagje,het was niet normaal druk omdat er zoveel mensen waren,ze hadden 2 nationale vakantiedagen dus we hebben meer in de file gestaan dan dat we alles gezien hadden.

Kuala Lumpur
Ik moest in KL zijn want ik moest nog al die tijd me vliegticket wijzigen,de eerste dagen heb ik nog met Amber en Karlijn doorgebracht en daarna waren Roos en Michou heel toevallig in hetzelfde guesthouse aan(dag later).we zaten in een super leuk GH,net een studenten house, was net nieuw en het was echt heel goedkoop, en heel relaxed.Midden in China Town,vlakbij de skytrain en bussen en heel centraal.We zijn na een van de grootste gebouwen van de wereld gegaan,Times Square met de rollercoaster inside gezien, echt geweldig en we zijn na een van de grootste screens ter wereld geweest,IMAX Cinema(bioscoop) echt niet normaal maar wel heel leuk.
Uiteindelijk heb ik geluk gehad en heb ik me ticket kunnen wijzigen,er was maar 1 plek vrij en dat was 15 juli,ik was niet helemaal blij wilde graag langer blijven maar alles zat helaas vol.
Ook heb ik me tickets geboekt voor naar Borneo en Bali.

BORNEO

Inmiddels ben ik nu in Borneo en heb ik helaas maar een week de tijd,de vlucht was echt super voor zo goedkoop.heb 2 andere meiden ontmoet in Sandakan,die ik ook op de Perhetian had ontmoet en ben met hun vandaag terug gekomen uit de jungle waar we met de boot gingen spotten naar wilde dieren,en waar we savonds en sochtends de jungle in gingen om te kijken of we wilde dieren zagen.
Het was wel leuk,maar viel een beetje tegen,we hebben apen gezien,krokodillen,hornbills(vogels) een giftige slang, en een leguaan,helaas geen oerang oetangs en olifanten.Savonds hebben we in de jungle grote spinnen gezien,reuze sprinkhanen,en andere insecten.
Al bij al hebben we het wel leuk gehad,en heb ik nog een paar dagen over hier.
Maandag vlieg ik naar Bali en ook hier heb ik helaas maar een weekje,maar mag niet klagen,en wil ook zeker niet klagen.

Want ik geniet...en dit is het beste wat me ooit is overkomen....



ps: Fotos komen eraan!



  • 30 Mei 2008 - 08:37

    Nancy C.:

    Heej Dais,

    Wie had DAT ooit gedacht. Daisy + jungle + insecten + bloedzuigers = relaxt. Nou een formule waarvan ik jaren geleden niet had gedacht dat het samen zou gaan, maar nu toch werkelijkheid is geworden. Je angst voor die beesten is duidelijk minder geworden. En gelukkig anders had je er niet zo van kunnen genieten! Erg leuk om te lezen van de jungle-tocht, ik zie mezelf er ook zo rondlopen. Gelukkig heb je nog meer dan een maand voordat je terugkomt, dus je kunt nog volop genieten. Aan alles komt een einde maar herinneringen kan niemand je afnemen, zo moet je maar denken.

    Geniet ervan!

    Groetjes xxx Nancy

  • 30 Mei 2008 - 09:04

    Trudy:

    De jungle; echt en geweldig verhaal! Ik zou echt spontaan weeen krijgen als er ineens zon wilde kat voor me zou staan, of vieze enge harige spinnen. brrr... Dus misschien eigenlijk wel een idee.... haha. Laat die weeen maar komen, hihi. Zoals je begrijpt, hier dus nog alles rustig. We houden je op de hoogte!
    Geniet jij eerst maar eens lekker verder!!

    x Trudy

  • 30 Mei 2008 - 09:17

    Rosita:

    Volgens mij ben je aan het veranderen door dit alles?? Je eet alles doet alles durft veel, dat had ik toch niet zo gedacht van jou. In een grot slapen, jij kan straks niet meer wennen hier met al die luxe.
    Groetjes Roos

  • 30 Mei 2008 - 09:24

    Lot:

    WOW DAIS!! Wat een verhaal!! Super joh..Lekker zitten lezen op mijn stage, net een boek dat ik aan het lezen ben! Kan echt niet wachten je weer te zien en ben heel erg benieuwd naar de foto's ;-) Ik ga je ff prive mailen ok!
    Kussen en een dikke knuffel! xxx

  • 30 Mei 2008 - 09:56

    Ria:

    goh dees wat zal jij een andere kijk op de wereld hebben als je terug bent!! xxx Ria

  • 30 Mei 2008 - 10:38

    Niels:

    Hee Dais!
    Wat een stoere verhalen weer zeg! Zei je toch dat Maleisie echt super is! Heel veel plezier op Borneo en Bali en ik kijk met smart uit naar je volgende avontuur!
    Kus Niels

  • 30 Mei 2008 - 11:02

    Jody :

    Hey lieverd,
    Ik krijg een dikke flashback van mijn jungle trekking! Echt super gaaf! Geniet er nog maar van met volle teugen want voor je het weet is het voorbij!
    Ik denk aan je!
    Dikke knuffel

  • 01 Juni 2008 - 19:53

    Jenny:

    Wat een ervaringen...
    Ik ben blij voor je, dat je zo geniet...
    Het lijkt mij niet zo ontspannend, al die vieze enge beesten...
    Ik blijf met plezier lezen...


  • 02 Juni 2008 - 14:29

    Pa :

    wat een verhaal weer ik sta er van te kijken dat je het allemaal durft thuis ben je al bang van een klein spinnetje.maar geniet er van dit nemen ze je nooit meer af

  • 03 Juni 2008 - 17:54

    Odette:

    Wow stoere bedoeling!!! Ben trots op je. Vooral die mestings (waar je eten in zit) haha, die hadden we in dienst ook. Alleen de jungle heb ik nooit mogen aanschouwen. Jeetje man ben er stil van haha. Kijk er wel stiekem naar uit je weer te zien en al je avonturen live aan te mogen horen. Met mij alles goed, don't worry. Alleen wel saai hier als ik zie en lees wat jij allemaal onderneemt, het is je gegunt.

    Veel kussies van odi

  • 05 Juni 2008 - 18:14

    Meppel:

    Lieve Daisy, Met grote verbazing en bewondering lezen we je verhalen.Jij beleeft wat zeg...ongelooflijk! Niet normaal dat je dat durft. Onze Fuerteventura vakantie ligt al een poos achter ons. Bahia o.i.d. niet gevonden! Geniet nog veel,dag,xxx Henk& Gerda

  • 05 Juni 2008 - 19:23

    Carla:

    hoi daisy wat een verhaal zeg prachtige ervaring nog veel plezier gr van de kappie's

  • 07 Juni 2008 - 16:26

    Buuf:

    heb met veel bewondering je verhalen zitten lezen .wat jij nu al niet heb meegemaakt prachtig.ik geniet van elke verhaal blijf voorzichtig doen gr buuffie

  • 10 Juni 2008 - 18:45

    Tante,tini Omegerrit:

    wat een story,wij wisten wel dat je nergens bang van was(geintje)En dat je alles lust, dat is wel eens anders geweest.Geniet nog maar lekker ,want voor je het weet zit je weer gewoon aan een broodje bal met slagroom en een aardbei erop. Groetjes!!!!!!

  • 11 Juni 2008 - 19:18

    AGNES:

    HOI KANJER!!!!

    NOU IK BEN WEER HELEMAAL BIJ MET LEZEN..!! GEWELDIG WAT JE DAAR ALLEMAAL MEEMAAKT, EN HEBT MEEGEMAAKT! WAT EEN STOER KOPPIE HEB JE NU DENK WEL DAT HET LEKKERDER IS IN DIE WARMTE EN DIE LEKKERE REGENBUIEN DAN DAT LANGE HAAR HAHAHAHAH ALS JE TERUG BENT IS HET ZO WEER LANG (HOPEN MAAR)NOU MEID GROETJES VAN HIER EN HOOP JE SNEL WEER TE ZIEN!!! DIKKE KUS VAN AGNES DOEI DOEI

  • 15 Juni 2008 - 18:31

    Miranda:

    Jij kan wel niet naar huis willen, maar ik wil wel dat je weer naar huis komt. Ik mis je vreselijk. Ik ben er ook als eerste als je terug komt. Sorry dat ik zo laat pas reageer maar ik heb veel gewerkt en een week op bewonersvakantie geweest. Dit verhaal is voor mij een nachtmerrie ik zou het echt niet doen in de jungle. De rest wil ik wel met je ruilen. Ik moet je ook nog de groeten doen van opa, hij leest je verhalen allemaal. Corjan zorgt ervoor dat hij ze steeds krijgt. Dus hij is helemaal bij maar ja die computers toch, dat is maar niks. Vandaar geen reactie van opa op deze site. Veel liefs Miranda

  • 07 Juli 2008 - 12:15

    Carla V.d.linden:

    Hai Desy, wat jij allemaal mee maakt is geweldig en heel mooi.
    Ik geniet er van.
    Liefs van Carla.(moeder Odie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 20674

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: