De reis naar battambang - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Daisy - WaarBenJij.nu De reis naar battambang - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Daisy - WaarBenJij.nu

De reis naar battambang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

27 Februari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Oh mensen wat ik nu weer mee heb gemaakt dat willen jullie niet weten,hahaha!!!

Maar eerst nog even mijn laatste dagje Siem Reap,Angkor tempels.
Dit was een zware dag voor mij,we gingen om 12.15 fietsen op het heetste punt van de dag,een route van maar liefst 30km, en dat heb ik geweten ook!
Rond half 3 kwam ik ook maar amper vooruit, en wilde ik een tuk tuk terug naar de lodge pakken, maar die waren er niet.. ja bezet alleen!!!We gingen namelijk voor de zonsondergang,dit scheen dan waanzinnig te moeten zijn, maar goed.Uiteindelijk was de zonsondergang niet zo waanzinnig maar de mensen massa die omhoog klommen op de tempel en erop zaten waren hilarisch!!!Er waren een party chinezen niet normaal!
Maar we hebben om ze gelachen, de een met een sarskap de ander met jampotglazen en nou ja fotos heb ik niet helaas want me batterij was op,maar krijg ik nog.

En dan de klapper!!! de reis na Battambang afgelopen donderdag....om 05.30 zou ik opgehaald worden maar dit werd al gauw 06.00,daarna zijn we naar Tonlesap gegaan waar we met de boot naar Battambang zouden gaan.
Om 07.30 gingen we varen en om 14.00 kwam hier een einde aan,nadat we al zo n 2 uur met veel gassen over de bodem gingen van plaats door het water,gingen we nu wat wij niet wisten per truck verder de binnenlanden in richting Battambang.En welgeteld met 2 trucks voor zon 30 mensen.De koffers en backpacks gingen op de laadklap en wij mochten dus met zijn allen achterin de truck, hoe wist niemand maar het is gelukt met 18 man zaten we erin en wat ook nog heel leuk was was dat we nog een ritje gingen maken van meer als 2 uur, en nog gekker werd het toen we door de akkers gingen en niet met gaten in de weg te maken hadden maar met echt kuilen!!!! Ik heb me kapot gelachen, iedereen hield elkaar vast en ik zat voorin half overboord dus zag alles aankomen en kreeg ook lekker wat takken en struiken in me rug!verder ging het wel....me been zat klem tussen een reserveband en iemand met behoorlijk wat gewicht,er viel ook een cambodiaan overboord maar verder was het prima. Iedereen die achterin zat steigerde als we weer door zon kuil heen gingen en echt het was echt gevaarlijk dit... je had die kuilen moeten zien, echt niet normaal maar vond dit het meest hilarische rit ooit!!!Bij de andere truck waren wel 2 mensen van de truck afgevallen hahaha, heel erg maarja!
In Battambang ben ik alleen op pad geweest en met 2 engelse meisjes die ik tijdens de bootreis al ontmoet had,heb ook veel vrienden gemaakt,telefoonnummers gekregen en emailadressen .. en het wordt echt erger hoor ze zitten me echt zooo aan te kijken ook vrouwen, gewoon voor me staan en me blijven aanstaren, zelfs gewoon zo over de tafel hangen om na me te kijken,heb zelfs meegemaakt dat ik in de gaten werd gehouden, dat ze zeiden dat ze me al ergens gezien hadden...ik dacht he begrijp ik het nou goed,ja ze zagen je al daar,zeiden ze dan als ik om iets vroeg pfff wordt er nu echt gek van,hoop dat dit in Vietnam minder is!!! Verder hebben we een dag per motor door Battambang heen gecrost waar we naar the killing cave zijn geweest, waar ze rijst in bambo maakte en nog wat van die dingetjes,is alleen lastig uit te leggen.Daarna ben ik per bus na Phnom Penh gegaan.

Ik ben hier nu al een paar daagjes en het is echt een super groote stad!!! ik heb veel gelopen,lekkker gegeten en veel gezien.Ik ben naar de Killing Fields geweest en naar het Tuol Sleng museaum, waar ik veel te weten ben gekomen over de Khemer Rouge en de tijd van Pol Pot!!!Mensen dit is echt te heftig voor woorden, dit is te lang verhaal maar vertel ik zeker when I am back home! verder heb ik gisteren een dagje geshopt en wordt gek van de mooie dingen die ze hier maken.En ik heb zwaar afgedingt he? Ook heb ik weer wat mensen ontmoet,een meisje uit Iereland en 2 outback jacks en zijn we een hapje gaan eten in de beste pizza tent hier,daarna hebben we wat boodschappen gedaan,boven in het guesthouse gedronken en zijn we uit geweest!!!!dit was echt heel grappig, ze hebben zo geen gevoel voor ritme die mensen, we waren in een tent waar de studenten van Cambodia uitgingen en het was heel grappig om te zien hoe zij dansde!!!
En toen dacht ik bij mezelf:
Ik ben gewoon alleen... aan de andere kant van de wereld met 3 vreemde mensen uit, en heb het zo na me zin!!!
IK GENIET....

Ik hou het even hierbij,ga morgen naar Sihanoukville, en over ongeveer 5 dagen naar Vietnam!!!

Over dat vlees gesproken, dat eet ik gewoon, wel niet van de marktjes maar gewoon lekker zonder zicht hoe het gemaakt wordt in de keuken zo op me bord,hihi!!! Oh en ik heb met veel moeite eindelijk wat fotos erop kunnen zetten,dit gaat zo traag dus hoop weer binnenkort er meer op te zetten....

Heel veel liefs

Daisy



  • 27 Februari 2008 - 09:02

    Jody :

    Sooooooo Dais, echt super om te lezen wat je meemaakt! Heb je verhaal met een dikke glimlach op mijn gezicht gelezen. Ik zie je helemaal gaan! Nu op naar Vietnam, ben benieuwd wat je daar allemaal weer mee gaat maken! Geniet ervan lieverd, ik denk aan je!
    Liefs...

  • 27 Februari 2008 - 10:55

    Esther:

    Beroemd & berucht, zelfs in het verre Cambodia!
    Geniet ervan... X esther

  • 27 Februari 2008 - 12:49

    Nancy Coster:

    Klinkt weer leuk! Geniet lekker verder zou ik zeggen...!

    Groetjes xxx Nancy

  • 27 Februari 2008 - 13:52

    Iris:

    Wat een verhalen !GENIET ervan! haha liefs

  • 27 Februari 2008 - 15:56

    Pa :

    alweer een verhaal om van te smullen
    hoe je het schrijft ik zie je gewoon genieten.
    goede reis naar vietnam
    en geniet lekker.

  • 27 Februari 2008 - 17:31

    Rosita:

    Weet je nu waarom ze zo naar je kijken???
    Of kijk je terug op je eigen lekkere maniertje. Geniet lekker van je reis en wij van jou schrijven!
    Roos

  • 27 Februari 2008 - 20:00

    Miranda:

    Ik zit het weer vol verbazing te lezen, het lijkt wel de middeleeuwen. Leuke foto 's dan snap je het al iets beter. Voor de rest is het allemaal onvoorstelbaar.
    Veel liefs Miranda

  • 27 Februari 2008 - 20:34

    Joke Vd Koppel:

    Lieve Daisy,
    Het lijkt wel of je een cursus voor stuntvrouw aan het volgen bent met al die vreemdsoortige vervoersmidelen.
    Stuntvrouwen worden nog meer bewonderd dan stuntmannen,vandaar dat ze je allemaal zo staan aan te gapen.

    Groetjes joke en de rest

  • 28 Februari 2008 - 13:09

    Ria:

    Jeetje zeg daisy,geweldig om je verhalen te lezen,je zet het ook zo prachtig neer,in gedachten hoor ik het je allemaal zeggen hahahaha op jou maniertje!

    Goede reis naar vietnam....zie je daar weer.....xxx Ria

  • 29 Februari 2008 - 14:18

    Odette:

    VEEETTT
    Ow wat ben ik jaloers, maar gun het je van harte allemaal!
    Be carefull hey schatje!

    xxx odi

    P.s. ik doe ondertussen wel vieze luiers verschonen van ouwe mensjes haha.

  • 01 Maart 2008 - 19:13

    Jenny:

    Wat een rit....
    Fijn, dat je het naar je zin hebt!
    Ik blijf je volgen!!!
    Veel plezier in Vietnam!

  • 02 Maart 2008 - 18:56

    Charlotte:

    Hey Dais!

    Wat een mooie foto's zo krijg wat meer indruk op je verhaal hoe het eruit ziet.
    Veel plezier in Vietnam en ik lees echt dat je geniet. Hopen dat je daar wat minder aangeken gaat worden! Haha :)


  • 03 Maart 2008 - 19:55

    Tante Tini :

    hoi daisy
    wat een mooi verhaal.wij zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. geniet er maar lekker van. groetjes tante tini ome gerrit

  • 03 Maart 2008 - 22:17

    Moeder Van Odette:

    Prachtig meid, geniet en voorzichtig, liefs van carla

  • 04 Maart 2008 - 12:48

    Niels:

    Hey Daisy,

    Echt te stoere verhalen.. ben benieuwd wat je in Vietnam allemaal weer mee aan het maken bent! Kan ook niet wachten tot ik in het vliegtuig zit... nog 6 weken! Nog heel veel plezier en we houden contact! X

  • 05 Maart 2008 - 17:25

    Buuf:

    hallo daisy ik vind het grandioos wat je aan het doen bent. ik blijf je van nu af aan volgen heb van je pa de site gekregen dus ik blijf volgen doe voorzichtig kus en gr

  • 07 Maart 2008 - 09:54

    Mieke:

    Hallo Daisy, heb net zitten genieten van jouw verhalen en foto's, vooral de trein is geweldig en ik kan me ook voorstellen dat dat je geen zin hebt in varkensvlees van de markt.Vergeleken met jouw leven nu, is Zevenbergen maar saai. Geniet ze, pas goed op jezelf en heel veel groetjes,
    Mieke en ook van Cors natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 20656

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: