Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Daisy - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Daisy - WaarBenJij.nu

Cambodia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Februari 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ben zaterdagavond na 13 uur reizen aangekomen in Cambodia!!!!

WOW... heb hier geen woorden voor..zo ontzettend mooi is het hier als je over de grens gaat en de mensen ziet.
Je gaat echt terug in de tijd, lopend met kar vervoeren ze hun etenswaren.
Het is echt bizar!!!Toen we onderweg waren wist ik niet wat ik zag,zo mooi en zo arm tegelijk, het had iets weg van Sri-Lanka, maar ook weer niet.

De dag na aankomst zijn we de stad gaan verkennen,we zijn lopend door de hoofdstraat zeg maar gegaan en kwamen uit bij een marktje...dit was niet zomaar een marktje maar meer een locale markt waar dus uiteindelijk geen toerist te verkennen was.Wat we daar zagen was echt bizar voor woorden.
Een kop van een varken lag er op een tafel met een soort van staart in zijn bek, vissen half levend half dood in een klein plasje water, kinderen die naakt er tussen door liepen,een hoop puin wat tussen de marktjes in lag en levende kippen die vastgebonden aan elkaar zaten en half dood erbij lagen.
We zijn daarna verder de steegjes ingegaan en kwamen echt op hele leuke plekjes uit, we hebben daar bij mensen in een soort cafeetje wat gedronken, en ze zaten in een kringetje om ons heen en keken maar naar ons, vooral na mij( hier heb ik overigens ook in nederland veel last van moet ik zeggen hahaha)
Maar zonder dolle, ze kijken me heel veel aan, ze zullen het moeilijk kunnen plaatsen wat ik hier doe omdat ik dezelfde kleur heb als hun(soms) en toch zien dat ik een toerist ben.
deze dag hebben we 7.5 uur rondgelopen en de stad bekeken.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar Angor geweest,dit was echt enorm en dat hebben we geweten op de fiets..Het was er verschrikkelijk mooi!!!( Angkor is een groot complex dat in het werelderfgoed staat en waar veel toeristen na toe gaan) het zijn ruines en tempels van eeuwen geleden.
Ook deze dag begon om 08.00 tot 17.30 toen we terug waren in de lodge,daarna zijn we in het centrum gaan eten.

Gisteren zijn we naar de floating village geweest, eerst met de tuk tuk naar de plaats van bestemming en daarna met de boot over water naar het dorp, wat heel interessant was maar voor korte duur was en dat voor $15 (was even iets te duur) maar goed de weg er na toe was ook prachtig we hebben enorm veel gezien,hoe verder we bij het water kwamen hoe armer de mensen werden, met pijn in me hart heb ik veel mensen moeten afwijzen,die probeerde eten of drinken of maar iets te verkopen.Dit was echt vreselijk.
Wel heb ik voor 5000 riel zon 1.25 euro snoepjes gekocht voor de kinderen en die uitgedeeld en dit heb ik geweten ook
(wist wel wat er zou gaan gebeuren maar kon het niet verdragen om er zo bij te lopen en niet iets te doen of te geven)Was dus erg leuk,er kwamen steeds meer kinderen bij hahaha.
We hadden een hele leuke tuk tuk driver die ons veel kon vertellen en die op de terug weg meerdere malen stopte zodat wij een berg konden beklimmen waarop een tempel stond,wat fotos onderweg konden maken van rijstvelden en ons uiteindelijk weer terug bracht naar onze lodge.
We waren doodmoe, hebben even gerelaxed en zijn savonds in het centrum gaan eten en heb nog wat dingetjes gekocht, niet echt iets van bijzonders.

En dan vandaag gaan we nog de grote route doen van Angkor we hebben namelijk voor 3 dagen een pas voor angkor en ook de fietsen,dus dat wordt een pittig dagje voor de boeg!
Morgen ga ik dan echt alleen op pad en vertrek ik per boot na Battambang.

Even over die meerman, dat was het toch niet eigelijk, maar heb wel 2 outback jacks gezien die toch wel erg nice waren!

Ik heb de afgelopen dagen ook weer zoveel gedaan dat ik het niet op een kortere manier kan schrijven,wel weer super leuk al die berichtjes en nog leuker om te horen dat het zo pleuri weer bij jullie is en nog gekker dat me eigen (ex)collega me niet eens herkent en zomaar bij een ander iets schrijft, heel grappig ria hahahah

Ik zou zeggen tot in Battambang!!!

heel veel liefs en dank jullie wel voor die leuke berichtjes

Dikke Kus Daisy





  • 20 Februari 2008 - 08:10

    Nancy:

    Heej daisy, ik ben je eerste berichtje van dit verhaal! Jippie!! Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur, want je gaat het nu verder alleen rooien begrijp ik? Ik had begrepen dat je eerst nog met dat meisje verder zou trekken maar jullie wegen scheiden in Cambodia?
    Veel plezier en pas op, ik hoorde gisteren van mijn dansleraar dat zijn dochter die bijna de hele wereld afgereisd heeft Cambodia op dat moment de minst prettige plek vond. (Ze voelde zich onveilig...) Maar jij gaat nu door naar Battambang! Tot later!

    Groetjes xxx Nancy

  • 20 Februari 2008 - 08:50

    Odette:

    Hey lieve Daisy,

    Wat een cultuurchoque zeg! Met wie ben je daar op pad gegaan want je schrijft we? Nou zo te lezen ga jij je zeker niet vervelen en een hoop mooie dingen ervaren. Hier gaat ales goed, ga vandaag beginnen bij de ouwe mensjes en heb er zin in! Nou ben benieuwd hoe je volgende verhaal word!! Heel veel liefs van mij...

    xxxx odette

  • 20 Februari 2008 - 08:56

    Ria:

    Hoi Daisy..............ja sorry meid snapte er zelf ook niks van hahaha maar goed...........je hebt al heel wat gezien en beleefd,lijkt me toch moeilijk om zoveel armoede te zien,en dat dierenleed pfff,
    maar aan de andere kant,een geweldige ervaring die ze je niet meer af pakken....goed reis naar Battambang....kijk alweer uit naar je verhaal!

    Pas goed op he !!
    xxx Ria

  • 20 Februari 2008 - 15:17

    Pa:

    hoi daisy
    wat een verhaal vol spanning en ook wel drama.
    ik kan me heel goed voorstellen wat het is om die mensen af te wijzen.goede reis naar
    Battambang.
    doe voorzichtig en veel plezier
    ik kijk vol verwachting uit naar je volgend
    verhaal
    groetjes een een dikke kus.PA

  • 20 Februari 2008 - 15:39

    Jody :

    Hey Dais,
    weer super om iets van je te horen, was super benieuwd. Het gaat nog steeds goed, zo te horen! Echt geweldig wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan schat want voor je het weet is het voorbij!
    Dit nemen ze je in ieder geval niet meer af! Veel liefs. Ik denk aan je! X

  • 20 Februari 2008 - 17:27

    Nancy Dekkers:

    Hey Daisy
    Zie dat je het goed naar je zin hebt en hele mooie dingen meemaakt!! Mooi zo...
    Heb helaas geen afscheid van je kunnen nemen....maar dat ga ik zeker met je goed maken als je terug bent!!! Have fun, geniet ervan en pas goed op jezelf!!!
    Dikke kus Nance

  • 20 Februari 2008 - 17:39

    Rosita:

    Jij kan wel schrijven zeg, geweldig!!
    Wat eet je daar, zeker geen kip of ander vlees meer groenten en fruit. Succes als je alleen verder gaat voorzichtig maar dat ben je wel Groetjes Roos en Jacob

  • 21 Februari 2008 - 12:20

    Charlotte:

    Hey Daisy,

    Wat gewelig joh, dat je zoveel mooie dingen ziet. Wel heftig als ik jouw verhaal lees met die arme mensen om je heen. De wereld is kei hard helaas.
    Het zal ook wel erg vermoeiend en indrukwekend zijn voor je. Ik wens je heel veel plezier!
    Oja, ook misschien wel leuk om te weten dan blijf je op de hoogte. Ons huis is bijna helemaal af morgen gaat het laminaat erin en er is al heel veel geverfd volgende week woensdag krijgen we de meubels! Als ik jouw verhaal lees mogen wij maar blij zijn dat we dit allemaal zo kunnen doen al die luxe.

    Ik lees graag weer je volgende verhaal!

    xxx Charlotte

  • 21 Februari 2008 - 13:20

    Fabiola:

    Hey daisy,

    Ik heb net met volle aandacht je bericht gelezen. Het lijk mij ook inderdaad moeilijk om al die mensen af te wijzen.
    Ik wens je een goede reis naar Battambang. Pas goed op, kijk goed uit maar vooral geniet van deze super ervaring.

    Groetjes fabiola

  • 21 Februari 2008 - 18:10

    Fam Stal En Opa:

    Hallo,
    Ik zit het stuk met tranen te lezen. Het zou niks voor mij zijn. Ik zou alles weg geven wat ik had. Toch is het een hele beleving zo te lezen. We houden enorm van je en doe voorzichtig.
    Groetjes Opa, Miranda en de kids.

  • 22 Februari 2008 - 14:18

    Miranda:

    Hoi Daisy,
    Is de band op de foto de plaatselijke jostiband??
    Groetjes Miranda

  • 23 Februari 2008 - 15:02

    Esther:

    Hey Dais, wat mooi om te lezen wat je allemaal al hebt gezien en meegemaakt. Wat een ervaringen allemaal!
    Genietse verder!
    X

  • 23 Februari 2008 - 17:10

    Omegerrit,tante Tini:

    hoi daisy fijn te lezen dat je het nog naar je zin hebt.zo te lezen is het wel een belevenis,tante tini en ik hebben ook veel gezien de laatste tijd, oa besneeuwde (oostenrijkse) bergen ,beeksebergen,en zevenbergen,hihihi..nog veel kijk genot en plezier.DE GROETEN en HOUDOE.TANTE TINI en OME GERRIT

  • 24 Februari 2008 - 00:34

    Jaantje:

    Hoi Dais.

    Superrrrrrrrrrrrrrr.
    Alles komt weer terug toen Jody naar Thailand is geweest.
    Genieten meissie en alles in je rugzak stoppen.
    Dit nemen ze je nooit meer af.


  • 24 Februari 2008 - 00:43

    Jaantje:

    hey dais,

    Was ik nog vergeten,
    Ik wil foto's zien.


  • 24 Februari 2008 - 19:06

    Corjan Marion En Opa:

    Hoi Daisy,
    Opa van de Koppel is hier vanavond ( zondag) en heeft je weblog adres bijzich, kunnen wij je mooi volgen!
    Het is allemaal wel erg stoer wat je doet en ondernemend.
    Marion en ik gaan met een beetje geluk volgend jaar ook naar Thailand en we smullen dus van je verhalen.

    We kijken uit naar meer verhalen in je weblog en het zou prachtig zijn als je er af en toe een fototje bij kunt uploaden.
    Hou je haaks en veel plezier.
    Groetjes,
    Corjan,Marion, Opa,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 20686

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: