Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daisy - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daisy - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Maart 2008 | Vietnam, Hanoi

Ik dacht na mijn 2 avontuurlijke verhalen van vorige keer een minder leuk verhaal te kunnnen plaatsen maar dit blijk dus minder waar want wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt en dan maar niet over afgelopen nacht te beginnen... nou nou nou echt hoor!!!waar zal ik beginnen het motor ritje door hue,het mee moeten gaan naar het politiebureau, het slaan midden op straat of het springen van busramen...pff ik denk maar waar ik gebleven was en dat was een tijdje geleden in Saigon...

Wij waren dus de dag dat ik mijn laatste verhaal schreef in Saigon in het war museum geweest,wat ik hier aantrof was echt ongeloofwaardig,de bommen die de Amerikanen gegooid hebben,de afgrijselijke fotos van mensen die beschadigd zijn en niet alleen hun maar ook hun kinderen die door de chemische stoffen zo verminkt ter wereld gekomen zijn, echt zo verschrikkelijk!!!hier was ik vrij van overrompeld zo van de Khemer rouge war naar de Vietnam war!!!Ook in Saigon heb ik van een paar meter afstand gezien hoe een moeder haar kind van misschien net 5jr oud met een bamboo bezem sloeg eigelijk meer afranselde,echt ik wilde zooooo graag iets doen, maar dat kon gewoon niet,hier heb ik echt heel de dag mee gelopen,zo verschrikkelijk is het om dit te moeten zien.Ik ga dan maar snel over naar wat leukere dingen van de afgelopen 2 weken want nu nog staat me maag op zijn kop als ik hieraan denk,of nu zo schrijf!

We zijn toen met de bus naar Dalat geweest,dit was waanzinnig net of je in de Alpen bent,we hebben hier een motor rit gemaakt door de bergen en het was geweldig.We zijn al snel naar Nha Trang gegaan want we waren best op van het reizen en waren toe aan strand want het was in Dalat echt veel kouder zo in de bergen.We zijn na zon 2 dagen al weer naar Nha trang gegaan en hebben daar gerelaxt,uit geweest en zijn een dagje echt super lekker naar een soort van spa geweest voor maar 4 euro, eigelijk nog niet eens hahah.Hier hebben we in een modderbad gezeten en in verschillende baden,naderhand kon je zwemmen in een bad van 38graden, en daisy zat in het zwembad hangt een beetje langs de rand zit er in no time 15 a 20 vietnamezen langs de rand,en tot overmaat van ramp rochelen ze ook nog is in het water,great!!!(het is namelijk zo dat ze hier met zijn allen rochelen... is gewoon heel normaal dus, maar ja in het zwembad bijna naast je is net toch even wat minder,zeg maar)en toen begonnen ze tegen me te praten,oh oh kwam niet meer bij!!!daarna zijn we met de sleepy bus naar Hoi an gegaan,ja een sleepy bus moeten ze ook in nederland is maken, echt geweldig...als je dan ook nog is kan slapen is het helemaal perfect maar in mij geval is het niet zo dus dan lig je maar zeg maar...
De wegen waren goed volgens de office waar we ons Open bus ticket hadden geboekt,maar dat was minder waar en dat heb ik ook wel geweten,maar dit komt nog als ik op weg ben naar Hanoi.
Hoi An was echt geweldig mooi,dit schijnt ook op het werelderfgoed te staan en te recht,zo mooi autentiek, en de kleding die ze maken alleen daarvoor moet je al zeker naar Vietnam !!!
Ik heb een winterjas laten maken,en 3 jurkjes en had nog wel een jas willen laten maken en nog wat mooie truitjes maar ja dat moet je dan ook nog met je meenemen, dus dan maar snel weg hier en op naar Hue.

Dit was een paar uur met de bus en hier hebben we lopend de stad bekeken met de citadels,uiteindelijk kwam er voor de zoveelste keer iemand naar ons toe en zijn we met de cyclo door de citadels gegaan(is fietstaxi) voor 50.000dong zouden we daar doorheen gereden worden,wat ik niet wist was dat het voor een uur was en wij maar overal kijken, en uit die fiets en weer iets zien,heel relaxed dus uiteindelijk was het 2 uur en moesten we meer dan 50.000d betalen...hahah no way dus ik wist dat niet en susan eigelijk wel maar ik zij van dat ik dit niet wist.en wat zij dus doen is uit protest gewoon gaan zitten en niks meer doen en wij dan ook maar zitten, we hebben geen haast en wilden ook zeker geen 100.000d betalen wat nog geen 5 euro is,we hebben na een tijdje 50.000d er bovenop gedaan, en zeiden dat we weg wilde gaan, maar toen moesten we mee met hem naar de politie hahaha ik had het niet meer zijn woord tegen die van ons,maar wij zeiden dat we echt niet mee zouden gaan dus tja maar weer zitten en als laats toch maar 20.000d erbij gedaan, en gingen ze accoord,pfff vermoeiend!!!toen de volgende dag hadden we zelf een scooter gehuurd en zijn we door de stad gaan karren,heel tof.. echt!!! maar susan reed eerst want ik begreep nog niet helemaal met die schakeling(was uiteindelijk iets harder op die pendaal drukken maar goed) het was nogal een gaare brommer dus was ook bang dat die elk moment uit elkaar zou vallen maar minder bleek toen ik aan het rijden was en voor een druk stoplicht stond viel die midden op het kruispunt stil,hahah ik had het niet meer ik proberen te starten maar het lukte maar niet, en susan proberen,en nee hoor dat ding werkte niet meer!!!wij naar de overkant richting de brug en maar proberen,er ging wel een paar keer in me op dat de benzine wel is waar leeg kon zijn maar wij toch maar even die gast bellen waar we hem van gehuurd hadden,hij vrij snel gekomen, even gekeken en ja hoor benzine op!!!was wel grappig hoor 2 westerlingen op een motor en dan midden op het kruispunt stil vallen en dan nog is op de drukste brug staan en iedereen maar lachen!!!

Die avond zijn we met de nachtbus naar Hanoi gegaan...het was een andere bus dan de vorige en susan was er al in en zij zullen we achterin gaan, dan kunnen we onze tassen achterin kwijt,oke relaxed en die bedden waren bijna plat dus we hadden wel de goeie uitgekozen, dan loopt er ook niemand snachts langs je heen weet je wel!!!tja en dan middden in de nacht lag ik bijna te slapen hoorde ik keihard PATS ofzo iets dan,ik keek op en wat andere en eerste instantie dacht ik dat er iemands tas was gevallen van boven naar beneden(dit gebeurde ons wel vaker met wat flessen water,maakt ook een goeie knal) maar nee.. heel het achter raam was echt werkelijk waar in duizende of wel miljoenen stukjes gebroken en er zat achter mijn hoofd een groot gat,FUCK!!! dus ik met mijn grote mond,STOP!!STOP the BUS!!! iedereen keek op maar de mensen voorin en de chauffeur hadden niks door en de bus stopt komt onze guide en kijkt even doet wat en rijd vervolgens gewoon weer verder,later kwam die om het gordijntje vast te binden zodat ik geen glas in me nek zou krijgen,dus ik zeg tegen hem je moet dat glas er gewoon uit tikken want het was los en die weg was nog erger die we reden dit keer dan die vorige keer, tot overmaat van ramp rijden we vol door knallen suus en ik nog is gigantisch ons hoofd tegen het dak en in het begin maakte we nog wat grapjes over die gordels maar Daisy zat er in hoor want was er al bijna 2 keer uit geknikkerd zo hard ging die bus over die slechte weg,echt niet normaal en susan ook even later,die viel ook bijna uit der bed hahah en nou ja mijn nacht kon niet meer stuk,ik kon dus echt niet meer slapen, de volgende ochtend lag er overal glas in me bed pff hahah ik kon niet wachten om dit weer te melden...wat een reis was dit weer en nadat we sochtends waren aangekomen in Hanoi hebben we meteen een bus gepakt naar Halong Bay hier doen we een 3 daagse trip over het water,wat vandaag al waanzinnig mooi was maar hier zal ik de volgende keer meer over vertellen,over ongeveer 6 dagen ga ik naar Laos en hoop dat dit ritje een beetje rustiger gaat verlopen want dit schijnt 24 uur te duren en heb geen leuke verhalen gehoord dus maar nu eerst genieten op de boot morgen en de trekking,en dan Hanoi de laatste dagen!!!

Echt weer super om jullie berichtjes te lezen,echt heel leuk!!!dank jullie wel doet je wel goed als er mensen zo met je mee reizen en over die motos dat zijn gewoon motors of brommers zeg maar!!!

Ik ga zo lekker slapen,morgen weer vroeg dag!! weltrusten....

groetjes Daisy

  • 21 Maart 2008 - 10:01

    Tante Leni:

    hoi Daisy. ik heb je verhaal gelezen, ik kan er uit opmaken dat je het goed naar je zin hebt. Vooral je foto's zijn mooi.ik hoop dat je nog veel kunt genieten,nog een goeie reis verder.

    GROETJES EN EEN PRETTIGE PASEN...
    TANTE LENI

  • 21 Maart 2008 - 12:32

    Buuf:

    hai daisy je heb weer veel meegemaakt leuk om het te lezen.wat doe je toch veel cultuur en land ervaringen op ik hoop dat we nog veel van je lezen.gr en veel plezier

  • 21 Maart 2008 - 20:58

    Frank, Esther & Kids:

    hoi daisy,
    wat heb jij al veel meegemaakt! super! ik ben benieuwd of als je van tevoren alles wist, of je zoveel zin had gehad?
    nog heel veel leuke dingen doen en zien. we houden je in de gaten.
    groeten, frank, esther, francis en nina.

  • 22 Maart 2008 - 06:59

    Pa:

    het is net een goed boek wat je allemaal mee maakt echt super.
    kijk uit naar je volgend verslag.
    goede reis verder en veel plezier


  • 25 Maart 2008 - 07:30

    Jenny:

    Wat een reis!!!
    Mooie foto's trouwens!
    Heb je nog aan Pasen gedacht?
    Wij zitten hier tot over onze oren in de chocolade....
    Geniet verder!!!!

  • 26 Maart 2008 - 18:23

    Rosita:

    Je bent het reizen nog niet beu dat lees ik wel, enne je jurkje is mooi!!Lekker in de zon hier sneeuwt het. Groetjes Roos

  • 31 Maart 2008 - 08:53

    Miranda:

    Moest in Nederland eens gebeuren als ze gingen zitten rochelen. Hier was je al bang als er een haar in je eten zat. Daar is het wel anders. Ik ben benieuwd hoe je terug komt als je nog terug komt. Ik zou het niet meer doen en nog verder reizen. Nou de groeten en inderdaad het zijn weer pracht foto' s.
    Miranda

  • 31 Maart 2008 - 08:55

    Miranda:

    En even nog iets anders, als je terug komt heb je die jongen en de fietsen bij je. Helemaal te lauw. Zo zeg je dat toch.
    Miranda

  • 01 April 2008 - 14:37

    Cors:

    Ik ben heel jaloers. Het lijkt me ook heeel bijzonder voor jou, om met een europese bril daar rond te kijken. Geniet ze!!!
    Groetjes Cors & Mieke

  • 01 April 2008 - 16:09

    Nance:

    Hey Dais
    Ben weer helemaal op de hoogte!!
    ECht beter dat je het goed naar je zin hebt! Mooie verhalen en piccas...
    Tot snel Dikke kus en een Knuffel
    Nancy Dekkers

  • 02 April 2008 - 18:07

    Tante Tini,omegerrit:

    hoi daisy, bedankt voor je kaart.Alles nog naar wens? hier gaat alles gewoon zijn gangetje.veel groetjes uit goirle en omstreken.Geniet ze nog

  • 02 April 2008 - 19:13

    Esther:

    Lieve Dais, klinkt allemaal weer top! En heb je de plaatselijke kapper maar opgezocht? Ziet er goed uit, je korte coupe...
    Genietse!! Kus Es

  • 03 April 2008 - 01:43

    Luc Peek:

    Leuk, ik zit op Aruba achter de pc met Cors in Nederland te bellen en samen zitten we naar jouw site te kijken. Hartstikke leuk, geniet ervan!

  • 03 April 2008 - 11:46

    Trudy:

    Ook namens mij bedankt voor je kaartje naar ome Gerrit en tante Tini. Het is erg graag gedaan hoor. Vind het ook veel te leuk om je verhalen te lezen. Je maakt ook zo veel mee! Geweldig gewoon!
    Je schrijft het ook zo leuk.
    Hier alles rustig aan. Nog 3 weekjes werken en dan ga ik lekker genieten van mn verlof!
    Maar jij nu lekker genieten van al het moois wat je allemaal nog mee gaat maken.
    x

  • 05 April 2008 - 13:11

    Agnes :

    Hoi meid hoe is het met je..?? Ik vind het heeel knap van je, maar volgens mij heb je het reuze naar je zin en je maakt wel veel mee daar..! Ik zat samen met Cassidy de foto's te bekijken en vonden die afbeelding van de douche en wc wel wat..?? wat een armoede hahaha Nou hoelang blijf je nog weg??? Heel veel plezier daar verder en kijk uit! XXXXXX van Agnes en een dikke knuffel van cassidy doei doei

  • 05 April 2008 - 13:21

    Cassidy:

    hoi daisy,
    ik heb met mama de voto's zitten kyken en en vind het cool

  • 06 April 2008 - 10:00

    Miranda:

    Hoi,
    Met ons gaat alles goed, je kaarten zijn allebei aangekomen van de week. Wel zielig hoor die biggetjes. We horen wel weer van je.
    Groetjes Miranda

  • 08 April 2008 - 18:34

    Odette:

    Heb je kaart ontvangen! Erg leuk. Hartstikke bedankt. Hoe is het verder allemaal? Hier is alles goed. We zijn van het weekend naar Cirque du Soleil geweest en we waren ook nog eens V.I.P. We stonden bij Ludo en Jeanine van Goede Tijden in de tent! Haha. wat een leleke vent by the way. Jij nog mooie mannen gespot? Nou ik ga snel eens langs bij je pa hoor, vergeet het heel de tijd als ik vrij ben... Te druk met poetsen haha. Nou heel veel liefs en ik lees wel weer wat je allemaal meemaakt!

    xxxxxxxx odi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 20676

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: