Sabaidi - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Daisy - WaarBenJij.nu Sabaidi - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Daisy - WaarBenJij.nu

Sabaidi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

06 April 2008 | Laos, Vientiane

als je denkt dat je alles gezien hebt kan het altijd nog erger.....denk je van niet,nou dan kan ik je verzekeren dat het zeker wel erger kan!!!

Eerst nog even terug komen op halong bay, dit was echt ontzettend mooi,maar mij te koud dus op naar Hanoi!

Hanoi was een leuke stad,hier verbleven we een paar dagen en zijn we weesten winkelen,wandelen,tempels bekeken en met de bus door de stad gecrost.
we zijn naar het Mausoleum geweest waar Ho Chi Minh ligt,en hoe we daar naar binnen gingen was ongeloofelijk,tassen mochten niet mee,geen camera,s, vol bewaking en je moest je armen naast je lichaam houden en je mocht niet praatten...dit was een aparte ervaring moet ik zeggen maar dit moet je zeker gezien hebben. Ook zijn we naar de Parfume Pagoda geweest,dit is een soort bedevaart waar dus alle vietnamezen naar toe gaan vanuit alle hoeken van het land.om te bidden,zegenen en om te offeren!Ook dit was een erg bijzondere ervaring,het was zo dat deze maanden speciale maanden waren,waar veel mensen hier naartoe zouden gaan,vanwege het nieuwjaar.

Wat we toen aantroffen was niet te geloven,wist niet hoe ik me moest voelen,als je dan denkt dat een varkenskop het bizarste is of kinderen tussen dood vlees spelen of eten,dan vond ik dit toch ondanks dat ik weet dat we steeds meer naar het noorden gaan en dichter tegen China aanzitten wel schokkend....dode honden hangend aan een haak en wie wil mag er een stuk van uitkiezen en dan snijden ze het ter plekke af.Heel leuk als je chiwawas ziet hangen of bijna koeien van honden.
Daarnaast was ik weer voor hun een bijzonder lopende attractie,dus dan maar lachen en doorlopen.
Ben nog een paar keer gefotografeerd door chinezen en had bijna een backpack van 100L gekocht maar toch maar niet gedaan...stuur het maar gewoon op denk ik!!!

Toen moest ik wel richting Laos omdat mijn visa ging verlopen,dus hebben we de bus voor Laos geregeld,en we zouden er 20 uur over doen!!!Maar we hebben echt hele erge verhalen gehoord,dus heb wel veel nagedacht over een vliegticket,maar dit werd me dan toch te duur,dus dan maar met de bus een beetje afzien!!!Het eerste uur ging al goed,we stopten 4 keer binnen een uur,en van plaats mensen in te laden, laaden ze vrachten met goederen in die bus,wij zaten achterin,dachten we goed te zitten maar bijna iedereen had 2 plekken en wij zaten met zijn vieren achterin (5 stoelen) tot over maat van ramp kwam er naast mij een behoorlijk grote neger zitten die 2 stoelen moest hebben,heel fijn!!!De rit was best heftig,wilde af en toe zelf wel achter het stuur duiken,want geloofde niet of die wel zijn rijbewijs had om eerlijk te zijn maar verder ging het wel.We moesten uit de bus klimmen om even bij een stop te gaan plassen maar verder hebben we het vrij goed gehad!!!Om maar niet over de Boarder van Laos te beginnen,we waren vrij vroeg bij de boarder maar die was niet open dus moesten we in de bus blijven tot die open ging,het was half 5 en 7 uur ging die open (sochtends) dus maar proberen te slapen.

Toen we dan naar de boarder gingen van vietnam stond er een rare frans of misschien vlaamse man te schelden in zich zelf dus ik begon te lachen ik had het niet meer,en samen met een japanse gast zaten we hem aan te kijken en te lachen(ook die neger trouwens) haha want hij begon te schelden met what the fuck ,what am i doing here!!! en ging tot overmaat van ramp ook nog is de verkeerde bus in...Het duurde allemaal best lang en moesten toen naar de boarder van Laos en als er iets niet georganiseerd is dan is het wel de boarder van laos wat een tering zooi was dat zeg maar, heb me kapot gelachen samen met de Osaka gast(japanner).
Die fransman stond daar en niemand wist waar je wat moest krijgen en naar welke bali je elke keer moest,zeg maar: van 1 ging je naar 2 eerst een aply form invullen en weer terug geven dan naar 2 terug naar 1 dan naar 3 weer wat invullen en weer terug naar 3 en dan weer terug om je paspoort te vragen,om even er een beeld van te krijgen!Toen stond die osaka gast en ik te klote want die maffe fransman die stond er ook natuurlijk en die wist helemaal niet waar die naartoe moest(dronken) en ik had hem al een paar keer in ze gezicht lopen lachen,en toen keek die me aan nou toen wist ik het helemaal niet meer,opeens liep die osaka gast me te duwen dus ik terug duwen, duwt die harder sta ik tegen die mafkees aan dus ik lachen en zij tegen hem(osaka)ga jij maar naast je vriend staan,dus hij ernaast staan en die frans man was bezig met zijn paspoort,dus die osaka duwt ook zijn paspoort om het achter die bali te krijgen,begin die te schelden in het frans en ik had het niet meer en die osaka lachen en ik en hij schelden shit shit!!! het was dus best gezellig bij de boarder zeg maar!!!

In Laos aangekomen was het prachtig!!!heel oud en zo mooi!We zijn een paar dagen in de hoofdstad gebleven want we hebben meer de tijd nu en hebben daar van alles gedaan,tempels gezien,en nog meer tempels,stupas en nog meer zeg maar...maar ook overheerlijke broodjes gegeten bij de bakkerijtjes en gedronken bij de rivier.
Na ongeveer 5 a 6 dagen zijn we naar Vang vieng gegaan,nog net geen salou maar al ver weg van!Hier is het tuben,drinken,uitgaan en liggend friends kijken.Het tuben is wel heel leuk! je gaat dan met een band de rivier op en je kunt dan bij verschillende tentjes stoppen om wat te gaan drinken,Ook zijn we met een tube door de caves gegaan(grotten) en dat was ook super,verder hebben we gekajakt en heb ik met een sukkel uit o.n.m(onderweg naar morgen) gepraat!!! en voor het eerst wat nederlanders ontmoet.

Ik hou het hier even bij,ben alweer een tijdje aan het schrijven,ben nu in Phonsovan en ga morgen naar luang Prabang.
Hier kun je heel veel doen,maar eerst morgen weer 10 uur in de bus!!!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes,hou jullie nog even in spanning voor de mooie fotos van honden en het prachtige laos maar die zullen zeker snel erop gaan.

Liefs Daisy

ps: Dit keer hadden we geen kapotte achter raam in de bus maar een kapotte achterband!!!Opeens een keiharde knal en rook naast me was het de achterband die geklapt was hahaha!!! weer is wat anders.... was ik even vergeten te melden!

  • 06 April 2008 - 13:56

    Pa:

    wat een belevenis is het weer geweest zo te lezen kijk alweer uit naar je volgend verslag
    goede reis verder en veel plezier en geniet van al het mooi's
    groetjes en een dikke kus.
    je vader

  • 07 April 2008 - 17:47

    Iris:

    Dais, wat een verhalen weer! Geniet ervan! Liefs xxxx

  • 07 April 2008 - 19:24

    Rosita:

    Dat was niet makkelijk voor je om je mond te houden bij Ho Chi Minh haha
    Je bent echt gek jij praatjes maker wel lachen. Kijk je uit en geniet, lekker tuben!!! groetjes Roos

  • 07 April 2008 - 20:32

    Miranda:

    Ontmoet ze een ster noemt ze hem een sukkel. Hij is wel beroemd hoor. Man met geld. Je blijft een bezienswaardigheid in die landen lijkt me wel een vreemd gevoel geven. Ik wil die foto 's wel eens zien van die honden kan me er niks bij voorstellen. He alles weer oke hier.
    Kusjes Miranda

  • 09 April 2008 - 16:25

    Jody :

    Hey lieverd,
    Ik lees nu pas je laatste 2 verhalen! Krijg geen mailtje meer, als je nieuwe verhalen plaats :S! Ik heb je een mailtje gestuurd, die moet je maar even snel lezen, dan kan ik je bellen!
    Super om weer wat van je te lezen! Begin je nu echt te missen, dus ga me niet vertellen dat je nog langer weg blijft!
    Veel plezier en ik spreek je heel snel!
    Take care! Dikke kus!

  • 10 April 2008 - 08:49

    Ria:

    hahahahah wat een verhaal weer zeg,merk dat je nog steeds geniet van je reis,houden zo meid....en wat leuk om te chatten he zo ver weg en toch zo dichtbij hahahha

    Have fun girl xxx Ria

  • 11 April 2008 - 10:23

    Trudy:

    Hoi hoi,

    Ik krijg ook geen mailtje meer als je een nieuw verhaal /"avontuur" hebt geschreven! Dus hou ik het zelf maar effe goed in de gaten. Wel weer erg gaaf wat je schrijft hoor. Have fun!

    Groetjes Trudy

  • 11 April 2008 - 10:51

    Ron Meijer:

    Leuk Dais wat je mee maakt.

  • 14 April 2008 - 13:08

    Rosalie:

    hey hey das al weer een tijdje geleden.
    Ik weet niet of je nog weet wie ik ben? Ik was toen met die Thaise jongen op de sportschool in Zevenbergen! hoorde van je broer dat je inn Thailand bent! Waat zit je ergens? Mocht je in Pattaya komen laat het me eventjes weten he. je bent van harte welkom!
    Ik ben trouwens 30 april in bangkok daarna river Kwai en daarna naar Chiang Mai. Ga voor de eerste keer met een tour leider mee en daarna moet ik zelf als tour leidster gaan werken, dus wie weet kom je wel tegen. hou me in iedere geval ff op de hoogte. mijn email adres is miss_berghuis@hotmail.com

    Groetjes Rosalie

  • 17 April 2008 - 10:34

    Jenny:

    Hoi Daisy,
    Leuk verhaal weer!!!
    Nogmaals: Niks voor mij!!!
    Nog bedankt voor je lieve hyves-berichtjes!!!
    Dat je zo ver weg aan ons denkt!
    Fijne verdere reis, GENIET!!!!
    Groetjes, Jenny

  • 17 April 2008 - 10:38

    Jenny:

    Leuke foto's trouwens!!!
    JE HAAR IS D'RAF....
    ff wennen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 20682

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: