Sabaidi Pi Mai Lao - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daisy - WaarBenJij.nu Sabaidi Pi Mai Lao - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daisy - WaarBenJij.nu

Sabaidi Pi Mai Lao

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 April 2008 | Thailand, Chiang Mai

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Als je denkt dat nieuwjaar in nederland knalt dan kan je dat wel vergeten! want in Azie weten ze maar al te goed hoe ze moeten feesten,Khap Chup en daar gaat weer een beerlao achterover!!!
als je dan blij bent dat je glas leeg is,is die weer vol voordat je er erg in hebt!

In Luang Prabang heb ik nieuwjaar gevierd,het begon al de 10de maar officieel was het de 13de.De 7de kwam ik aan en heb ik Luang Prabang ondekt,een trekking gedaan,en durfde dan ook niet meer weg te gaan uit mijn Guesthouse want alles zou vol komen te zitten en de prijzen zouden door nieuwjaar stijgen.Dus heb geen trekking meer gedaan van 2 dagen en ben alleen 1 dagje weg geweest.
Dit was echt super!Ik heb anderhalf uur olifant gereden,daarna eten gegeven en met wat ruzie ook nog is de olifant gewassen.En wat was dat gaaf!!!dit was zon geweldige ervaring,alleen werd ik natter dan die olifant want naast de olifant die me nat spoot was er ook nog zon leukerd die me nat maakte!
Nadat we dat gedaan hadden zou ik eigelijk gaan kajakken,alleen dat was voor 4.5 uur en daar had ik nou niet echt veel zin in,toen ben ik naar de watervallen gegaan,waar eigelijk iedereen naar toe ging.Dit was net paradijs zo mooi blauw,lekker gezwommen, fotos gemaakt en weer terug gegaan.

De dagen daarna heb ik 3 australiers ontmoet en heb ik met hun oud en nieuw gevierd en onwijs veel mee gelachen.Hun waren bij een vriend van hun(een lao) en aten elke avond met die locale familie,en die dag ben ik met hun mee gegaan,dit was wel een hele aparte ervaring maar erg leuk!Na het eten zijn we naar een evenementen terrein gegaan waar miss Lao werd gekozen.Ook dit was echt geweldig,gewoon kinderen van 11 jaar die met de red label je beker vol aan het schenken waren,was die leeg dan zat die alweer vol voor dat je het wist.Maar no way dat we dat puur dronken!
Was echt niet te doen!daarna ben ik nog samen met mic op de zweefmolen geweest,in de botsautos, heb ik een fles mirinda gewonnen door een teil over een fles te gooien, en nog wat snoep gewonnen door met dartpijltjes in ballonnen te gooien(levensgevaarlijk)die pijl zat bijna in iemand anders zijn voet omdat die terug kwam zetten hahaha!
Nog een rondje in het reuzenrad geweest en helaas mochten we niet op de opblaas kussen want we waren te groot!!!! een beetje flauw toch?die kinderen van 5 mochten wel en wij niet maar ja!

De volgende dag was het nieuwjaar,wij waren gaar maar om 13.30 zijn we toch op pad gegaan,nou en wat je dan meemaakt wat een chaos wat een bende,volle trucks met locals die bounched door de straten gaan,zeiknat onder de meel en zingend iedereen nieuwjaar wensen.wij zijn toen met de boot naar het eiland gegaan waar iedereen naar de cave zou gaan om te zegenen,maar volgens mij was het meer om het feesten!In de boot was het ook gekkehuis,iedereen begon elkaar met dat gore water elkaar nat te maken.aan de andere kant aangekomen,moesten we door de modder baggeren om naar het eiland te komen,(waarschijnlijk door het te weinig water wat er over blijft)daar stond een enorme tent overal stoelen,tafels,hele instalaties,en iedereen was aan het feesten!wij hebben daar tussen allemaal locals staan te feesten,en met wat jonge locals gedanst en mee gedronken.we waren zeiknat,helemaal onder het meel en we hadden een middag van onze leven,echt super!
De volgende dag was mijn laatste dag en voor hun ook(australiers)dus ik ben alleen op pad gegaan en hun zouden nog een laatste dag met die familie doorbrengen.
Ik kwam nog een israelier tegen waar ik al wat lol mee gehad had en ben met hem en nog wat andere bij de mekong gaan staan en ik had inmiddels ook een watergun en hebben samen met local kids echt iedereen nat gegooid,gelachen niet normaal echt geweldig. voorbeeldje:
Komt er een falang voorbij(toerist) ging er een met ze watergun erna toe om ze nat te maken,dan heb je er een paar tussen zitten die niet nat willen worden,maar dat gaat niet werken want dan was er wel iemand anders die hem vol met een emmer van achter gooide!nou en dan die reacties he...ohhhh!!!
die dag was super,savonds nog uit geweest en snachts gebolwd!

De dag erna heb ik de boot gepakt na Pak beng,richting de border van thailand.Ik heb 2 dagen meer als 10 uur op de boot gezeten,eerste dag was zonder muziek in vliegtuigstoelen en de tweede dag was op houten bankies met muziek,maar met knarsende tanden,ja want daisy had niet gekeken naar haar geld en was bijna eerder de boot uitgegaan de eerste dag omdat ze met een local mee kon naar de bestemming waar ik eigelijk na toe wilde(hongsa naar de olifanten)gelukkig had ik dat niet gedaan want dat was echt in de middle of no where (zonder ATMs).maar dus de tweede dag kwam ik erachter dat ik nog 180.000kip had en de boot was 115.000kip en dan nog eten 35.000kip en dan heb je het nog niet over de overnachting en het avondeten en het ontbijt!!!OEPS!!!
Ik had het niet meer wat kon ik doen als niemand me zou helpen...dan had ik echt een probleem dus he?Maar ik aan wat amerikanen gevraagt of ze me geld wilde lenen en gelukkig was dat geen probleem,pff.
De dag daarna ben ik na Chiang Rai gegaan,echt een hele leuke stad!heb daar een Nederlander ontmoet die daar woonde,en ben na 2 dagen met hem samen na Chiang Mai gegaan,heel relaxed gewoon met de auto,dus geen overvolle bus en tig keer stoppen.
Gisteren heb ik ook zoveel meegemaakt,te veel om te vertellen,maar heb het waanzinnig na me zin.
Ga morgen een trekking doen,2uur trekken,olifant rijden,bamboo rafting en rafting,en naar de long necks!Heb er echt super veel zin in!

Khap Khun Ka voor jullie berichtjes!

Heel veel liefs Daisy

ps:De honden staan er ook op,ergens bij de fotos!

  • 20 April 2008 - 10:06

    Nadine:

    Ik wil meer fotos zieeeen haha. Leuk hoor allemaal! Kusje

  • 20 April 2008 - 12:06

    Pa:

    heel leuk wat je allemaal weer heb mee gemaakt.
    en wat een mooie foto's
    kus PA

  • 20 April 2008 - 12:16

    Michael:

    heej daisy,
    hoe is het in het verre land?
    ik hoorde dat je langer blijft.
    mooie foto's
    nog wat avonturen beleeft?

    groetjes je neefje

  • 20 April 2008 - 12:53

    Niels:

    Hee Daisy,

    Wat een te gekke verhalen zeg! Jij pikt gewoon effe het oud & nieuw feestje mee! Hoe relaxt! Zit nu in een internet cafeetje in Singapore... morgen vertrekken we naar Maleisie!

  • 20 April 2008 - 12:55

    Niels :

    Wacht ff er ging effe iets mis hier.. ik was namelijk nog niet klaar! Wilde je nog ff zeggen dat ik de jaico deet voor je bij heb.. dus dat wordt straks meeten ergens in Thailand :). Heel veel plezier nog en hoe me op de hoogte... en tot snel natuurlijk!! X

  • 20 April 2008 - 15:18

    Ria:

    Nou Geweldig weer hoor daisy....maar heb je nu gebowld of geblowd???? hahahahha

    En wanneer kom je terug of ga je toch maar imigreren naar daar...

    Have fun groetjes Ria

  • 20 April 2008 - 17:01

    Trudy:

    Wat lees ik nou? Blijf je langer? Hoeveel langer? Wel gaaf zeg! GENIETEN!!!!!

  • 20 April 2008 - 17:54

    Iris:

    Super mooi die waterval! Liefs

  • 21 April 2008 - 07:19

    Jody:

    Hey lieverd,
    weer een super verhaal! Het nieuwjaar kon ik helemaal voor me halen, dus zag je daar al helemaal gaan! Hoe gaat het verder met je? Ik hoop dat ik je deze week even kan bellen! Al zit ik wel heel de week op school en stage. Kan ik je ook wat later bellen? Geniet ervan!
    Love you!

  • 21 April 2008 - 08:34

    Rosita:

    Ik ben nu even sprakeloos en dat valt niet mee voor mij dat weet je wel, dus dag Daisy lekker genieten en voorzichtig.
    Groetjes Roos

  • 21 April 2008 - 12:43

    Nancy C.:

    Hoi Dais!
    GELUKKIG NIEUWJAAR!!! :P Leuk dat het zo'n superfeest was (voor enkele dagen) met veel lol. Hier gaat ook alles goed, Nederland word weer wat zonniger.

    Wat las ik nu uit de reacties? Blijf je langer? (Of heb ik het nu net ook gelezen in je verslag... hmmm ben een beetje duf dus wie weet komt het daardoor) Leuk hoor! Dan kom je helemaal in het goede weer terug! Althans, das de bedoeling he, je weet het nooit met het weer in NL.

    Veel plezier nog!

    Groetjes xxx Nancy

  • 21 April 2008 - 13:05

    Charlotte:

    Mooie foto's hoor! 'T ziet er super uit daar! Hier begint de zon ook alweer een beetje te schijnen Joepie! Eindelijk lente... Veel plezier!

    kussies

  • 22 April 2008 - 06:40

    Esther:

    Dais, wat leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt. Je hebt het goed naar je zin, TOP! Ook leuk dat je zoveel mensen leert kennen en daarmee optrekt... Ja nu heb je oud & nieuw zonder ons gevierd... :( Hahaha!
    Nou genietse verder! X

  • 22 April 2008 - 07:39

    Miranda:

    Hoi,
    Ik heb het op tv gezien hoe ze daar nieuwjaar vieren ik moest er erg om lachen. Ze spuiten iedereen nat met pistolen en emmers water. Ik vond het wel wat hebben.
    We zijn gisteren bij ome Wim geweest en ik kreeg daar te horen dat je nog langer weg blijft nou je bent een mooie, we missen je te erg. Maar ja ik kan het me goed voorstellen ik zou het ook doen. Ik ben vreselijk jaloers op je als ik het zo lees.
    Nou kusjes van mij.
    Miranda

  • 22 April 2008 - 19:29

    Jenny:

    Hoi Dees,
    Weer een hele andere ervaring...klinkt wel gezellig....olifantje wassen....watervalletje....spelletjes doen....feesten....weer een hele andere wereld....
    En wat een vertrouwen in al die vreemde mensen...en zij in jou....ff in the middle of no where geld lenen????
    Was wel spannend, denk ik, geld tellen en bang dat je op straat moet slapen....
    Nog veel reisplezier toegewenst!!!
    Groetjes, Jenny

  • 23 April 2008 - 19:15

    Lot:

    Dais, heb je geprobeerd te smsen maar volgens mij komen ze niet aan.. Ik bel je van het weekend weer!! Dikke kus x MIS YOU!!!!!!

  • 24 April 2008 - 18:03

    Omegerrit Tantetini:

    Hoi reziger.Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin.Wel beter op je centjes letten, anders ga je maar olifanten wassen ( OF MELKEN )

    Groetjes en nog veel plezier.
    Ome Gerrit en Tante Tini.

    ps.vanaf 6 mei zitten wij bij je in de buurt.nl in Rhodos....hi ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2008

BUSSEN ?????

19 Juni 2008

Vakantie gehouden!

30 Mei 2008

De Jungle

10 Mei 2008

Bizarre wending,extreme veranderingen

25 April 2008

WARNING!!! hahaha
Daisy

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 20687

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Sri Lanka

30 September 2014 - 15 November 2014

Afrika

11 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India 2010

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: